Hyundai Genesis Forum banner

Tire Road Trip aux US?

1533 Views 14 Replies 7 Participants Last post by  ManOnFire
Bonjour aux Québécois, (Using french simply because it's a regional thing, greetings to all other as well)

Peut-être que je suis pas le seul a me retrouver cette année avec des Potenza sur la fesse ou d'autre sorte de pneu fini, avec un besoin d'acheter des nouveau pneus sans que ça coute une fortune...

Je pense pas qu'avec le monopole d'Unipneu je peux trouver un deal intéressant ici au Québec, du moins si je compare aux prix US... J'ai donc envisagé de me faire livrer un set de pneus achetés sur Tire Rack et faire livrer et installer le tout ici... Restera qu'à assumer de payer les taxes et les douanes...

L'idée un peu plus trippante que j'ai pensé (espérons que y'a pas trop de douaniers dans la place) c'est... Pourquoi pas me faire un petit roadtrip aux États et aller me faire poser des pneus sur place et les passer en douce au retour...

Et tant qu'à faire ça... pourquoi pas profiter du forum pour demander si certains l'on fait, est-ce rentable, est-ce que vous seriez partant pour un groupe qui pourrait rentre le tout encore plus plaisant et peut être même plus économique... Je suis sur que y'a des garages dans le Maine ou le Vermont qui serait ben content de recevoir une gang qui viennent s'acheter des pneus over 1000$... Je pensait bénéficier du forum ici (regionnal north-east) pour trouver un bon candidat...

Bref un espèce de combo meeting-roadtrip-groupbuy...

Des idées ? Des partants ?
1 - 15 of 15 Posts
Bonjour aux Québécois, (Using french simply because it's a regional thing, greetings to all other as well)

Peut-être que je suis pas le seul a me retrouver cette année avec des Potenza sur la fesse ou d'autre sorte de pneu fini, avec un besoin d'acheter des nouveau pneus sans que ça coute une fortune...

Je pense pas qu'avec le monopole d'Unipneu je peux trouver un deal intéressant ici au Québec, du moins si je compare aux prix US... J'ai donc envisagé de me faire livrer un set de pneus achetés sur Tire Rack et faire livrer et installer le tout ici... Restera qu'à assumer de payer les taxes et les douanes...

L'idée un peu plus trippante que j'ai pensé (espérons que y'a pas trop de douaniers dans la place) c'est... Pourquoi pas me faire un petit roadtrip aux États et aller me faire poser des pneus sur place et les passer en douce au retour...

Et tant qu'à faire ça... pourquoi pas profiter du forum pour demander si certains l'on fait, est-ce rentable, est-ce que vous seriez partant pour un groupe qui pourrait rentre le tout encore plus plaisant et peut être même plus économique... Je suis sur que y'a des garages dans le Maine ou le Vermont qui serait ben content de recevoir une gang qui viennent s'acheter des pneus over 1000$... Je pensait bénéficier du forum ici (regionnal north-east) pour trouver un bon candidat...

Bref un espèce de combo meeting-roadtrip-groupbuy...

Des idées ? Des partants ?
J'ai deja penser a ca ! Sauf revenir avec 4 pneu Z en hiver ca roule mal :rofl:

Il y a des garages pres des lignes ou tu peut faire livrer les pneus et les faire installer. Je ne sais pas pour le coter douane ? Je suggere au printemps . Tu y va avec tes pneu fini et reviens avec des pneu neuf ! Je croit que le garage te donne une facture comme preuve,mais pas sur.

Je sais que quelqu'une dans le club de CADL avait des contact la bas.
<OT> Wow google chrome does a great job at translating :eek::D </OT>

finding myself this year with Potenza on the buttocks
<OT> Wow google chrome does a great job at translating :eek::D </OT>
^^Funny guy..:D Buttocks would be translated as "Bald" if the translators knew french slang..:fleshbox:

Moi j'ai des test a faire avec les pneus qu Mr. Binz m'as vendu, je veux fitter les 225/40 et 245/40 D'origine sure des Varrstoen 9.5" et 10.5", sauf que si ca fait trop "stretch", j risque de devoir me trouver un autre set de pneus rapidement.

Faudrait verifier a propos des douanes, Pqc moi j ai dejas parti un thread par rapport a comment payer les douanes toi meme quand tu ship, donc moyen de sauver sur le prix complet de TireRack.

Aussi, si on en commande une bonne batch on pourrais faire livrer ca dans un commerce et sauver encore plus sur le shipping. J'ai acces a un commerce avec garage ou on pourrais recevoir la commmande a Montreal.

Ton idee est interessante pour le road trip, mais fait juste verifier que le cout du gas + les douanes(si on dois en payer pour X raison) vaut toujours la peine.

Edit:

vvv Look que je recherche, mais j pense que j'ai beaucoup d'espoir avec les belle routes qu'on a au Quebec...

See less See more
^^Funny guy..:D Buttocks would be translated as "Bald" if the translators knew french slang..:fleshbox:

Moi j'ai des test a faire avec les pneus qu Mr. Binz m'as vendu, je veux fitter les 225/40 et 245/40 D'origine sure des Varrstoen 9.5" et 10.5", sauf que si ca fait trop "stretch", j risque de devoir me trouver un autre set de pneus rapidement.

Faudrait verifier a propos des douanes, Pqc moi j ai dejas parti un thread par rapport a comment payer les douanes toi meme quand tu ship, donc moyen de sauver sur le prix complet de TireRack.

Aussi, si on en commande une bonne batch on pourrais faire livrer ca dans un commerce et sauver encore plus sur le shipping. J'ai acces a un commerce avec garage ou on pourrais recevoir la commmande a Montreal.

Ton idee est interessante pour le road trip, mais fait juste verifier que le cout du gas + les douanes(si on dois en payer pour X raison) vaut toujours la peine.

Edit:

vvv Look que je recherche, mais j pense que j'ai beaucoup d'spoir avec les belle routes qu'on a au Quebec...

:woah::woah::woah::woah::woah::eek::eek::eek::eek:

Niceeeee !!
Ca pourrais etre interessant Mcmonopoly !
Si tu peut avoir des donner de transport et douane vs la quantité ce serais cool.

Tire Rack maintenant avec leur livraison clef en main est tres intéressante.
Du moins pas de surprise quand le livreur de UPS se presente a ta porte.
2
J'ai deja penser a ca ! Sauf revenir avec 4 pneu Z en hiver ca roule mal
C'est sur, je suis juste d'avance, j'ai pas l'intention de faire ca avant de le sortir du remisage :) mars... probablement plus avril...

Oui effectivement c'est une belle alternative... c'est plus simplement un group-buy, y'a un rabais a faire c'est sur. Aussi pour le garage qui reçoit la commande si on va aussi tous faire poser sur place (peut-etre même un excuse pour un meet printanier).

Bah, c'est certain que ça sera pas le Klondike, mais si ca paye le gaz pour une belle ride c'est déjà ça de pris pour moi! Y'a des beau coins a voir en chemin ... Pis y'a du 94 a rabais aux pompes ;)

Ok... je suis en manque de route... Je me cherche des raisons :) ... L'option TireRack à ma porte et shipping tout inclus, 1292$ CAD pour un set de Conti DW. J'ai pas encore comparé tout les prix et les options...
See less See more
L'option TireRack à ma porte et shipping tout inclus, 1292$ CAD pour un set de Conti DW. J'ai pas encore comparé tout les prix et les options...
I speak/read French but my written French is horrible at best so I'll have to reply in english, sorry.

If your mind isn't 100% set on the Conti DW's, you might want to consider the Hankook Ventus V12s. They get excellent reviews from everyone who has bought them and I have not read one complaint so far. I just bought some myself and although I can't give my opinion on them yet because I'm waiting for summer to install them, I will say that the price of them vs. performance seems to be hard to beat.

I looked up the stock 19" sizes in the Hankooks from a site sponsor/vendor here... Home - Discount Tire Direct the price quoted from them shipped to Quebec (free shipping) with all duties/taxes prepaid ( $160 or $40 per tire) is $832 US Total. Nothing extra to pay when they get to your door. That's for 2x 225/40/19...Tire Details - Discount Tire Direct and 2x 245/40/19...Tire Details - Discount Tire Direct .

The customer service from Discount Tire Direct was great, I called them directly to place my order on a tuesday and received my tires on friday afternoon that same week.

Just throwing that out there as an option.
See less See more
If your mind isn't 100% set on the Conti DW's, you might want to consider the Hankook Ventus V12s.
My mind is not totally 100% set... But reading the reviews (elsewhere) I still have the perception I may get a bit more dry traction with the DW against the Hankook, but I wouldn't be afraid to go with the V12s... since EVERYONE seems to like them. Not much advice here on the DW... Anyone actually tried them ?

quoted from them shipped to Quebec (free shipping) with all duties/taxes prepaid ( $160 or $40 per tire) is $832 US Total. Nothing extra to pay when they get to your door.
I'd be really curious to see the actual charge at my door... they do say free shipping but they add a 160$ Prepaid Canadian Tarriff Fees (about the shipping value)... I'm not 100% sure (please anyone confirm this please) that they include : GST, PST, Duty, Prov. Tire Fees, and damn Brokerage fees... thats a 195$ extra that I don't really want at the door. If they do, I'd go with them since I'd like to encourage forum sponsors.
I'd be really curious to see the actual charge at my door... they do say free shipping but they add a 160$ Prepaid Canadian Tarriff Fees (about the shipping value)... I'm not 100% sure (please anyone confirm this please) that they include : GST, PST, Duty, Prov. Tire Fees, and damn Brokerage fees... thats a 195$ extra that I don't really want at the door. If they do, I'd go with them since I'd like to encourage forum sponsors.
I just bought mine in late December, I paid $880 US which ended up being $903 CDN with the currency conversion. The $40 per tire covers absolutley everything,duty/brokerage/taxes/tire fees, nothing exta to pay at your door. The reason mine were $880 is because I bought bigger sizes, 245/35/19 and 275/35/19, should have been $950 US but I got a $70 discount.

So the only difference in price would be whatever the difference is in our dollar vs. the US dollar on the day you buy them. According to this website...Daily currency converter- Exchange Rates- Rates and Statistics- Bank of Canada our dollar is at $.9953 today. Great time to buy, I would also suggest paying by credit card directly which is what I did because paypal charges a fee to do the currency exchange, it's not much but it will save you a few extra dollars.

Not trying to force this on you in any way, I was just in the same situation as you needing new tires and after all my looking around this was the best/cheapest way to go without actually driving to the US to have tires put on the car.

If you would like to confirm all this with someone else, PM Slider here, he's a moderator and he just bought the Hankooks as well and had them shipped to Canada also. He's actually the person who told me about this great deal. He will confirm that there is nothing to pay when they get to your door also.
See less See more
My mind is not totally 100% set... But reading the reviews (elsewhere) I still have the perception I may get a bit more dry traction with the DW against the Hankook, but I wouldn't be afraid to go with the V12s... since EVERYONE seems to like them. Not much advice here on the DW... Anyone actually tried them ?

( written (quebec) french is bad so yah-) I bought two sets to see which would be cheaper! When paying the 160$ :zero$ was owed at time of delivery! it was great! HOWEVER, i had a set shipped to a friends in the states, when they came to visit they brought them over, claimed them, paid 63$ in taxes, so saved 97$. either way was at least a grand cheaper than buying from a local tire shop for the tires i wanted. Best of luck, but keep your eye open and with out a doubt states is the best way to go expecially for 18"+
Well well well... j'ai abandonné. Avec la valeur actuelle du CAD$... 860$USD donc 840$CAD -40$ rabais, pour 4 V12 à ma porte. Commandé chez Discount Tire Direct. Reste à voir si ça va aller aussi rondement que tout le monde et si ils sont si bons que ça ces V12...

Merci pour vos commentaires, vous avez fait penché la balance.
I just bought mine in late December, I paid $880 US which ended up being $903 CDN with the currency conversion. The $40 per tire covers absolutley everything,duty/brokerage/taxes/tire fees, nothing exta to pay at your door. The reason mine were $880 is because I bought bigger sizes, 245/35/19 and 275/35/19, should have been $950 US but I got a $70 discount.

So the only difference in price would be whatever the difference is in our dollar vs. the US dollar on the day you buy them. According to this website...Daily currency converter- Exchange Rates- Rates and Statistics- Bank of Canada our dollar is at $.9953 today. Great time to buy, I would also suggest paying by credit card directly which is what I did because paypal charges a fee to do the currency exchange, it's not much but it will save you a few extra dollars.

Not trying to force this on you in any way, I was just in the same situation as you needing new tires and after all my looking around this was the best/cheapest way to go without actually driving to the US to have tires put on the car.

If you would like to confirm all this with someone else, PM Slider here, he's a moderator and he just bought the Hankooks as well and had them shipped to Canada also. He's actually the person who told me about this great deal. He will confirm that there is nothing to pay when they get to your door also.
DO you put that size on the OEM wheel? I ask that because I thing put it larger in the back and 275 look to be just correct! But I don't wnat yet to change my wheel!
DO you put that size on the OEM wheel? I ask that because I thing put it larger in the back and 275 look to be just correct! But I don't wnat yet to change my wheel!
No I bought new wheels, the 245s are going on a 19x8.5 +15 and the 275s are going on a 19x10 +20.

I bought the exact same wheel setup as seen in this thread...http://www.gencoupe.com/media/46338-lime-green-track-dropped-xxrd.html but for tires I will have the Hankooks instead of the Falkens seen in the first set of pictures.

I'm not sure what a 275 would look like on the stock width. It's a 245 in the back which sits pretty flush with the rim, a 275 might have alot of bulge. It might look okay though, did you already get the 275 to see what it would look like? Pictures?
1 - 15 of 15 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.