Hyundai Genesis Forum banner

Slechte PCV-klep..

26K views 50 replies 11 participants last post by  bren  
#1 ·
Heeft iemand een PCV-klep die kapot is gegaan?

#2 ·
Heeft iemand een PCV-klep die kapot is gegaan?

Foto's...?
Niet op deze motor, nee. Maar op mijn RB25 wel, ja. Vrij eenvoudige reparatie tbh. Ofwel koop je de OEM-klep ofwel koop je een 1-weg vacuĂĽm terugslagklep en plaats je die in de slang die de kleppendeksel met de IM verbindt.

#3 ·
Niet op deze motor nee. Maar op mijn RB25 wel. Vrij eenvoudige oplossing tbh. Ofwel koop je de OEM-versie ofwel koop je een 1-weg vacuĂĽm terugslagklep en plaats je die in de slang die de kleppendeksel met de IM verbindt.
Ik heb een nieuwe gekocht en die komt eraan, maar ik heb de mijne nog niet verwijderd om te testen en te zien of dat het probleem is.

Ik heb echter olie. Veel olie.

#8 ·
Nee, het is afgedicht.. Ik heb de pcv-klep eraf gehaald en ik kan er beide kanten doorheen blazen.. Soms sluit hij af, soms niet.
LOL, had je olie op je lippen? ;) Er is maar 1 manier waarop lucht langs kan stromen en dat is van de kleppendeksel naar de IM, als je beide kanten op blaast, dan heb je zeker een kapotte PCV-klep, hoewel sommige terugslagkleppen pas sluiten bij een bepaalde hoeveelheid psi; je longen kunnen MAAAAR 2 psi halen LOL. Ik zou naar een lokale bouwmarkt gaan en een terugslagklep halen en die voorlopig in de slang plaatsen totdat de PCV binnen is. Je kunt echte schade aanrichten zonder dat het goed werkt en je motor voortijdig beschadigen.

#16 ·
:gc-wmscared0016: De vorige keer dat ik dacht dat mijn PCV-klep defect was, moest ik mijn motor reviseren:door:
Ik hoop dat je PCV slecht IS, Steve :(
Wat waren je symptomen?

#11 ·
Spuit er wat remmenreiniger doorheen om het schoon te maken. Het is een simpele kogel- en veerklep.
:gc-smiley-sign-i-ag

Ik herinner me nog dat mijn PCV-klep op mijn RB25 kapot ging. Ik werd serieus gek, lol. Kon geen nieuwe OEM-klep vinden, dus kocht ik gewoon een terugslagklep van 0,75 cent van usplastics en het werkte perfect!

500whp RB25

#15 ·
Het zou maar één kant op lucht door moeten laten. Schud het, het zou moeten rammelen. Spuit er carburateur- of remreiniger doorheen en kijk of dat het oplost tot de nieuwe binnen is. Zou er wel een kunnen halen bij de plaatselijke onderdelenwinkel.

Ik vervang de mijne om de zoveel tijd gewoon omdat het goedkoop en makkelijk is, en ik het zie als een onderdeel dat vrij gemakkelijk kapot kan gaan.

Het kan geen kwaad om hem te vervangen.
Kijk, mij werd verteld dat deze niet zou moeten rammelen vanwege de veer. En als hij wel rammelt, dan is hij slecht. De mijne rammelt. Blijkbaar, als je een gloednieuwe OEM koopt, rammelt hij niet.

#18 · (Edited)
Ik heb de mijne onlangs vervangen, mijn gebruikte en de gloednieuwe rammelden. Ik heb de indruk dat de kogel als een terugslagklep fungeert die lucht erdoor laat stromen wanneer het inlaatspruitstuk onder vacuĂĽm staat, en afdicht wanneer er sprake is van druk.
Ik neem aan dat de nieuwe van jou echter niet OEM was..?Aftermarket-exemplaren zullen en moeten rammelen.

#19 ·
Overmatige olie in mijn luchtinlaat. Lichte rook uit mijn uitlaat. U wilt een "leak down"-test uitvoeren om de gezondheid van uw zuigers/ringen te bevestigen. Compressietest is niet genoeg. De meeste PCV-kleppen zouden moeten rammelen. Het bevestigt dat de kogel vrij kan bewegen zoals het hoort, niet vastzit in één positie. Of hij goed afsluit, is de vraag.

#20 ·
excessive oil in my air intake. light smoke out my tail pipe.
Je wilt een "leak down" test uitvoeren om de gezondheid van je zuigers/ringen te bevestigen. Compressietest is niet genoeg.. De meeste PCV-kleppen zouden moeten rammelen. Het bevestigt dat de bal vrij kan bewegen zoals het hoort, niet vastzit in één positie. Of hij goed afsluit is de vraag.
Precies! Als de bal niet beweegt, is dat meestal een goed teken dat hij vastzit.

#23 ·
Denk er eens over na... Als je WOT kunt gaan, neem ik aan dat je geen boostlek hebt. PCV is hoogstwaarschijnlijk niet je probleem.. Misschien heeft je turbo er weer de brui aan gegeven? Of erger...
-Gloednieuwe turbo - Minder dan 500 mijl
-Alle nieuwe leidingen - Minder dan 500 mijl
-Nieuwe koppeling (even zeggen lol) minder dan 500 mijl

Catch can blaast eruit.. PCV is logisch. Ik bereik boost, het sluit niet af, het blaast de olie uit mijn catch can en in mijn inlaat.

Ik heb de inlaatslang naar de catch can verwijderd en geblazen, en een aanzienlijke hoeveelheid olie blies in mijn inlaat. Dit betekent dat elke hoeveelheid positieve druk dat zou veroorzaken...

Ik heb foto's maar ik wil ze nog niet plaatsen.

Ik wil vermelden dat het goed was voordat ik hem voor de winter wegzet. Hij heeft 4 maanden stilgestaan.

#26 ·
IDK....all three of my OEM PCV valves rattle..
Kan ik dat lenen? Ik heb alleen een compressietester lol. Ik heb geen idee.. Ik heb er nooit een nieuwe gekocht. Ik weet dat de mijne niet elke keer 100% afdicht.. Snoop is degene die me vertelde dat het niet zou moeten rammelen.

#33 ·
Ik heb er net een gecontroleerd, gloednieuwe Microguard. Het rammelt. Misschien is het merkspecifiek? Ik kan me dat echter niet echt voorstellen.
Als de bal niet beweegt, dan zit hij vast/geklemd, waarschijnlijk op de veer, wat betekent dat hij de opening niet sluit en lucht zich op de verkeerde manier kan verplaatsen.

#42 ·
I had to go and check but my OEM one with 50k miles does rattle when shaken.
Hier ook. Steve, de jouwe heeft waarschijnlijk gewoon wat TLC nodig, want de bal zit vast.

#46 ·
Waar gaat deze slang waar jullie het allemaal over hebben van het kleppendeksel naar het inlaatspruitstuk? Ik ben er vrij zeker van dat ik weet over welke jullie het allemaal hebben, maar ik heb een schroevendraaier helemaal erdoorheen gestoken en er zit niets in. Gewoon een holle slang die van het spruitstuk naar het kleppendeksel gaat.

De slang waar ik het over heb, is degene die aan de koude kant wordt verwijderd om een catch can aan die kant te installeren. Degene met een buitenbekleding op de slang. Is dit de juiste?

Er werd gesuggereerd dat mijn onregelmatige stationairloop kan worden veroorzaakt door een lekkende PCV-klep, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren als ik hem niet kan vinden.

#48 ·