Heeft iemand een PCV-klep die kapot is gegaan?
Niet op deze motor, nee. Maar op mijn RB25 wel, ja. Vrij eenvoudige reparatie tbh. Ofwel koop je de OEM-klep ofwel koop je een 1-weg vacuĂĽm terugslagklep en plaats je die in de slang die de kleppendeksel met de IM verbindt.Heeft iemand een PCV-klep die kapot is gegaan?
Foto's...?
Ik heb een nieuwe gekocht en die komt eraan, maar ik heb de mijne nog niet verwijderd om te testen en te zien of dat het probleem is.Niet op deze motor nee. Maar op mijn RB25 wel. Vrij eenvoudige oplossing tbh. Ofwel koop je de OEM-versie ofwel koop je een 1-weg vacuĂĽm terugslagklep en plaats je die in de slang die de kleppendeksel met de IM verbindt.
LOL, had je olie op je lippen?Nee, het is afgedicht.. Ik heb de pcv-klep eraf gehaald en ik kan er beide kanten doorheen blazen.. Soms sluit hij af, soms niet.
Wat waren je symptomen?:gc-wmscared0016: De vorige keer dat ik dacht dat mijn PCV-klep defect was, moest ik mijn motor reviseren:door:
Ik hoop dat je PCV slecht IS, Steve![]()
:gc-smiley-sign-i-agSpuit er wat remmenreiniger doorheen om het schoon te maken. Het is een simpele kogel- en veerklep.
Kijk, mij werd verteld dat deze niet zou moeten rammelen vanwege de veer. En als hij wel rammelt, dan is hij slecht. De mijne rammelt. Blijkbaar, als je een gloednieuwe OEM koopt, rammelt hij niet.Het zou maar één kant op lucht door moeten laten. Schud het, het zou moeten rammelen. Spuit er carburateur- of remreiniger doorheen en kijk of dat het oplost tot de nieuwe binnen is. Zou er wel een kunnen halen bij de plaatselijke onderdelenwinkel.
Ik vervang de mijne om de zoveel tijd gewoon omdat het goedkoop en makkelijk is, en ik het zie als een onderdeel dat vrij gemakkelijk kapot kan gaan.
Het kan geen kwaad om hem te vervangen.
Ik neem aan dat de nieuwe van jou echter niet OEM was..?Aftermarket-exemplaren zullen en moeten rammelen.Ik heb de mijne onlangs vervangen, mijn gebruikte en de gloednieuwe rammelden. Ik heb de indruk dat de kogel als een terugslagklep fungeert die lucht erdoor laat stromen wanneer het inlaatspruitstuk onder vacuĂĽm staat, en afdicht wanneer er sprake is van druk.
Precies! Als de bal niet beweegt, is dat meestal een goed teken dat hij vastzit.excessive oil in my air intake. light smoke out my tail pipe.
Je wilt een "leak down" test uitvoeren om de gezondheid van je zuigers/ringen te bevestigen. Compressietest is niet genoeg.. De meeste PCV-kleppen zouden moeten rammelen. Het bevestigt dat de bal vrij kan bewegen zoals het hoort, niet vastzit in één positie. Of hij goed afsluit is de vraag.
-Gloednieuwe turbo - Minder dan 500 mijlDenk er eens over na... Als je WOT kunt gaan, neem ik aan dat je geen boostlek hebt. PCV is hoogstwaarschijnlijk niet je probleem.. Misschien heeft je turbo er weer de brui aan gegeven? Of erger...
Kan ik dat lenen? Ik heb alleen een compressietester lol. Ik heb geen idee.. Ik heb er nooit een nieuwe gekocht. Ik weet dat de mijne niet elke keer 100% afdicht.. Snoop is degene die me vertelde dat het niet zou moeten rammelen.IDK....all three of my OEM PCV valves rattle..
:door::gc-wmscared0016:Geen commentaar... zou het zeker zonder problemen met je delen
Zal doen!.. Morgen..Doe je compressietest.
zie waar je bent..
Als de bal niet beweegt, dan zit hij vast/geklemd, waarschijnlijk op de veer, wat betekent dat hij de opening niet sluit en lucht zich op de verkeerde manier kan verplaatsen.Ik heb er net een gecontroleerd, gloednieuwe Microguard. Het rammelt. Misschien is het merkspecifiek? Ik kan me dat echter niet echt voorstellen.
Perfect! Nog steeds goede compressie!150 psi op alle 4 cilinders.. Dat is tenminste goed
Hier ook. Steve, de jouwe heeft waarschijnlijk gewoon wat TLC nodig, want de bal zit vast.I had to go and check but my OEM one with 50k miles does rattle when shaken.
Dank u. Het zit dus NIET IN de slang, de slang sluit erop aan. Ik heb het verkeerd begrepen.